3 fundamentalne rzeczy, które powinny znaleźć się w każdym zgłoszeniu, bugu, tickecie czy defekcie.

Istnieją trzy fundamentalne rzeczy, które powinny znaleźć się w każdym zgłoszeniu do systemu śledzenia defektów. Podpatrzyłem to w systemie zgłaszania defectów, który jest w serwisie Google do hostowania kodu - Google Code. 

Te trzy rzeczy sprawią, że kontakty tester - programista w celu wyjaśnienia zgłoszenia będą sporadyczne. Wszystko będzie od razu jasne. Te trzy rzeczy to:

  • Krok po kroku, co zrobiłem, żeby dany defekt uzyskać
  • Czego się spodziewałem.
  • Co dostałem w zamian.

To wszystko. Tylko tyle i aż tyle. Nie wiem jak to się dzieje, ale tak wyposażone defekty są o wiele łatwiej zrozumiałe dla developerów.

Przyznaję oczywiście, że aby defekt był bardziej zrozumiały warto też zamieścić zrzuty ekranu, środowisko, na którym doszło do zdarzenia czy zalogowanego użytkownika na którym testowaliśmy, ale te trzy poprzednie rzeczy działają tak magicznie, że ograniczają do minimum konieczność kontaktu wykonującego ze zgłaszającym.
Polecam spróbować i przekonać się samemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz