3 fundamentalne rzeczy, które powinny znaleźć się w każdym zgłoszeniu, bugu, tickecie czy defekcie.

Istnieją trzy fundamentalne rzeczy, które powinny znaleźć się w każdym zgłoszeniu do systemu śledzenia defektów. Podpatrzyłem to w systemie zgłaszania defectów, który jest w serwisie Google do hostowania kodu - Google Code. 

Te trzy rzeczy sprawią, że kontakty tester - programista w celu wyjaśnienia zgłoszenia będą sporadyczne. Wszystko będzie od razu jasne. Te trzy rzeczy to:

  • Krok po kroku, co zrobiłem, żeby dany defekt uzyskać
  • Czego się spodziewałem.
  • Co dostałem w zamian.

To wszystko. Tylko tyle i aż tyle. Nie wiem jak to się dzieje, ale tak wyposażone defekty są o wiele łatwiej zrozumiałe dla developerów.

Przyznaję oczywiście, że aby defekt był bardziej zrozumiały warto też zamieścić zrzuty ekranu, środowisko, na którym doszło do zdarzenia czy zalogowanego użytkownika na którym testowaliśmy, ale te trzy poprzednie rzeczy działają tak magicznie, że ograniczają do minimum konieczność kontaktu wykonującego ze zgłaszającym.
Polecam spróbować i przekonać się samemu.

Ukryta gra w Androidzie 5

Hej,

Czy wiedzieliście, że w Androidzie 5 jest ukryta gra?

Wystarczy wejść w Ustawienia -> Informację o telefonie.

Potem należy kilka razy nacisnąć w pole "Wersja systemu Android".

Pojawi się kółko. Należy kliknąć w kółko.

Pojawi się lizak -> można wtedy klikając w lizak zmieniać jego kolor.

Potem trzeba przytrzymać palec na lizaku i pojawi się przesuwający się krajobraz.

Potem wystarczy kliknąć na ekrainie i pojawi się latający zielony robocik Android, który za zadanie ma przelatywać pomiędzy lizakami.

Uwaga! Gra inspirowaną Flappy Bird jest bardzo trudna. Mój osobisty rekord to 1 punkt :)

See ya.

Oni, gorsi.

Mam jak najgorszą opinie o swoich kolegach z pracy, którzy nie pracują ze mną w jednym biurze. To zwykle oni są ci najbardziej leniwi, nieżyczliwi i nieogarnięci. Nie ważne czy są z Warszawy czy z Indii. To oni są odpowiedzialni za wszelkie zło na projekcie.
Tymczasem jestem w stanie wybaczyć wszystko ludziom, którzy pracują kilka metrów ode mnie.
Czy moja opinia jest sprawiedliwa?