23 lutego 2017

Przysięga programisty

Dla zachowania i obrony honoru profesji programistów komputerów,

Wykorzystując moje najlepsze zdolności i wiedzę, przyrzekam:

1. Nie napisać kodu, który powoduje szkody.

2. Pisać kod, który będzie efektem moich najlepszych starań. Nie dopuścić świadomie do kumulowania się uszkodzeń w działaniu i w budowie kodu.

3. Dostarczyć z każdą wersją aplikacji szybki, pewny i powtarzalny dowód, że każda część kodu działa tak jak powinna.

4. Robić częste, małe wersje aplikacji, które nie przeszkadzają w pracy innych.

5. Poprawiać bez strachu i bez ustanku owoce mojej pracy przy każdej okazji. Nie sprawić nigdy, że staną sie gorsze.

6. Zrobić, co w mojej mocy, aby zachować produktywność swoją i innych na najwyższym możliwym poziomie. Nie robić niczego, co obniża tę produktywność.

7. Upewniać się ciągle, że inni mogą wykonywać moją pracę i ja mogę wykonywać pracę innych.

8. Określać uczciwe przybliżone czasy wykonania zadań tak w liczbie jak i w dokładności. Nie złożę obietnicy bez pewności.

9. Nie przestawać się uczyć i poprawiać mojego rzemiosła.

Powyższy tekst jest luźnym tłumaczeniem wpisu bloga Roberta Cecila "Wujka Boba" Martina ze strony :
http://blog.cleancoder.com/uncle-bob/2015/11/18/TheProgrammersOath.html
Proszę o komentarze, jeżeli ta luźność jest zbyt daleko posunięta.

2 komentarze:

  1. Ceść Michał,
    Jak to robisz w punkcie 8?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Tomku.

    Zapraszam Cię do zakupu książki Wujka Boba:https://www.amazon.com/Clean-Coder-Conduct-Professional-Programmers/dp/0137081073

    Tam Wujek proponuje podejście probabilistyczne biorące pod uwagę scenariusz najlepszy, typowy i najgorszy.
    Tak to właśnie robię też ja.

    OdpowiedzUsuń

Podstawy Programowania Funkcyjnego Epizod 3

Czy wszystkie Zasady Się Zmieniają? Kiedy tylko zaczynamy używać nowego paradygmatu , porównujemy z nim na...