6 marca 2017

Pierwsze kroki.

Daj się poznać 2017.


Zaczynamy.


Pierwszy strzał to odpalenie środowiska developerskiego. Wybrałem konsolę, bo mogę się na nią dostać z każdego miejsca, nawet zza filtrów portów.


Na serwerze vipserv.org mam dostęp do konsoli przez przeglądarkę. Jest też dostęp do plików przez przeglądarkę.


Polecam vipserv.org, bo to fajny hosting typowo do zadań programistycznych. Używam już 8 lat i niezmiennie płacę 10,50 PLN za miesiąc. Jeżeli nie stawia się na tym serwisu, który ssie transfer to ta opcja jest idealna dla programisty.


Nie ma Javy i .Neta. Ale nie można mieć wszystkiego ;)


Odpalam konsolę:




Wybrałem sobie, że będę programował w Ruby. Mamy Ruby?




Mamy :)


Wersja 2.3.1. Ciekawe czy to najnowsza wersja?




A tak, najnowsza :D No to gitarka. vipserv.org rządzi.


A tak przy okazji - jak klikniesz na ten link vipserv.org i zdecydujesz się założyć sobie konto i je opłacić to ja dostanę darmowe dni korzystania ze swojego konta. Z góry bardzo, bardzo dziękuję :-*


Stwórzmy katalog projektu:




Proponuję teraz połączyć ten katalog z serwisem github.com, żeby przyszły kod mi nie zginął.


Czy leci z nami git?




Leci. W jakiej wersji?




2.1.3? Hmmm - nie wygląda na najnowszą.




Niecałe trzy lata temu.


Panie adminie vipserv.org, jak to jest z wersją gita?




Tymczasem spróbuję poradzić sobie z aktualną wersją. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że i tak zadziała.


Loguję się do github.com i kopiuje link do mojego repozytorium kodu:




Teraz odpalam git clone na tym adresie:




Czyli działa. Wchodzę do katalogu głębiej i patrzę czy to repo gita:




No to gra muzyka. Teraz mogę kodować bez obaw o stratę kodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podstawy Programowania Funkcyjnego Epizod 3

Czy wszystkie Zasady Się Zmieniają? Kiedy tylko zaczynamy używać nowego paradygmatu , porównujemy z nim na...